
Social media specialistė
Gustė Dauknytė

Social media specialistė
Gustė Dauknytė
Užaugę skaitmeniniame pasaulyje, jie vertina greitį, autentiškumą bei socialinę atsakomybę.
Užaugę skaitmeniniame pasaulyje, jie vertina greitį, autentiškumą bei socialinę atsakomybę. Tačiau kaip priversti juos stabtelėti tarp nesibaigiančio „scrollinimo“? Šiame straipsnyje kviečiame skaityti apie tai, kaip pasitelkti kūrybiškumą bei drąsą, kad Jūsų prekės ženklas taptų Z kartos dėmesio magnetu.
Kas yra toji Z karta?
Z karta, apimanti gimusius 1995–2010 metais, pasižymi savybėmis, kurios išskiria ją iš kitų. Tai žmonės, užaugę kartu su technologijomis ir jas perpratę geriausiai, todėl šiandien yra laikomi bene pažangiausi inovacijų srityje. Be to, Z kartos atstovai išsiskiria verslumu, finansinės nepriklausomybės siekiu bei gebėjimu taupyti. Daugelis jų vienu metu užsiima net keliomis veiklomis, neretai net penkiomis. Tačiau šiai kartai taip pat priskiriamas ciniškas ir kategoriškas požiūris į įvairius dalykus, o lojalumas nėra jų stiprioji pusė. Galiausiai, technologijos yra neatsiejama jų kasdienybės dalis – daugelis tiesiog neįsivaizduoja savo gyvenimo be jų.
Kodėl Z karta yra reikalinga Jūsų verslui?
Z karta, užimanti daugiau nei 35 % socialinių tinklų vartotojų auditorijos, yra neatrastas potencialas prekės ženklams. Šios kartos dėmesys gali būti ypatingai vertingas, kadangi jų įsitraukimas į socialinių medijų turinį garantuoja greitus ir apčiuopiamus rezultatus. Z poreikių bei elgsenos supratimas leidžia sukurti turinį, kuris ne tik patraukia jų dėmesį, bet ir išlaiko ilgalaikį susidomėjimą.
Puikus pavyzdys yra prekės ženklas „Gaidelis“, kuris, pasitelkęs naują strategiją, atgaivino savo populiarumą. Šio verslo bendradarbiavimas su „labadiena“ drabužių linija tapo tikra sensacija – minimalistinis gatvės stilius ir įtraukti nuomonės formuotojai puikiai suprato Z kartos skonį. Kampanija, skleidžiama per visas socialinių medijų platformas, sudrebino tradicinės reklamos standartus, o kolekcija buvo akimirksniu išpirkta. Tai įrodo, kad strategiškai pritaikytas turinys gali pelnyti Z kartos simpatijas ir užtikrinti ilgalaikę sėkmę.
Griežtas NE pagražinimams
Vienas iš ryškiausių Z kartos bruožų – jų pagražintos realybės atsisakymas. Tai atspindi ir restorano „Ugruzina“ socialinių tinklų strategija, kurioje įrašai kuriami be jokių filtrų ar dirbtinių efektų. Fish eye kamera užfiksuojamos realios akimirkos, kaip lankytojai valgo, o vėliau minimaliai apkarpyti vaizdo įrašai tiesiogiai patenka į socialinius tinklus. Šis autentiškumo siekis pabrėžia, kad Z karta vertina išskirtinumą ir tikrą, nesuvaidintą turinį. Įdomu tai, jog, nors „Ugruzina“ visiškai nesinaudoja apmokamomis reklamomis, jų pavadinimą žino visi apklausti Z kartos atstovai, o net 9 iš 10 norėtų apsilankyti šiame restorane.
Norint pasiekti Z kartos auditoriją, nereikia drastiškų sprendimų, tačiau autentiškumas, paprastumas ir išskirtinis požiūris į komunikaciją yra itin svarbūs. Tokia strategija ne tik užmezga ryšį su vartotojais, bet ir formuoja ilgalaikį įspūdį, todėl prekės ženklai, siekiantys pritraukti Z kartos dėmesį, turėtų išdrįsti atsisakyti tradicinės reklamos standartų ir siekti nuoširdaus, autentiško bendravimo.
Kaip savo produktą ar paslaugą parduoti Z kartai?
Norint sėkmingai parduoti produktus ar paslaugas Z kartai, būtina suprasti jų vertybes ir unikalų požiūrį į pasaulį, kuris formavosi dinamiškos technologijų, socialinių pokyčių ir globalizacijos įtakos kontekste. Ši karta ieško tikrumo, autentiškumo ir ryšio su prekės ženklais, kurie atitinka jų poreikius ir vertybes.
Autentiškai. Išskirtinumas, kitoks produktas ar jo pateikimas, autentiškumas be jokių pagražinimų yra pirmas žingsnis norint pasiekti šią auditoriją. Tai gali būti humoras, gali būti visiškai paprastas turinys.
Organiškai. Tokiam turiniui galima pasitelkti tiek vartotojų generuojamą, tiek pačių kuriamą turinį, o jo esmė – šiai kartai nereikia profesionalių kamerų, apšvietimo ar pasiūlymų. Kol Jūsų produktas jiems reikalingas, ši karta bus linkusi investuoti.
Balsu. Šiai kartai vienas iš svarbiausių dalykų yra prekės ženklo balsas ir ką jis atstovauja. Todėl soc. medijos istorijoje galima minėti ne vieną cancel kultūros padarinį, kuris pasiekė tiek asmeninius, tiek pasaulinio lygio prekės ženklus.
Platformomis. Z kartos atstovai labiausiai linkę pirkti pamatę vizualinį turinį – nuotraukas arba vaizdo įrašus. Tad atitinkamai reikėtų rinktis tokias platformas, kur šis turinys gali būti pateikiamas kokybiškai ir atsižvelgus į kitas rekomendacijas.
Z renkasi socialiai atsakingus prekės ženklus
Z kartos atstovai vertina ne tik produktų kokybę, bet ir prekės ženklo vertybes bei įsipareigojimus visuomenei. Net 68 % jų tikisi, kad dominantys prekės ženklai aktyviai dalyvauja socialiai atsakingose iniciatyvose arba patys jas organizuoja. Dar daugiau, 61 % asmenų yra linkę mokėti didesnę kainą už ekologiškus produktus, jeigu jie atitinka tvarumo standartus. Tai rodo, kad Z karta sąmoningai renkasi prekės ženklus, kurių veikla atspindi jų pačių siekį gyventi atsakingai ir rūpintis aplinka.