Turite idėjų, bet nežinote,
kaip jas įgyvendinti?
Pasikalbėkime.
Džiugi naujiena verslams – daugelyje pasaulio šalių plačiai naudojama turinio platforma „TikTok“ nuo 2024-ųjų metų savo mokamos reklamos sklaidos galimybes plačiai atvėrė Lietuvos ir Baltijos šalių rinkai. Šis socialinis tinklas, siūlydamas įvairias reklamos formas bei formatus, leidžia tiek didesnėms įmonėms, tiek kur kas mažesniems prekės ženklams pasiekti savo tikslinę auditoriją ir pritraukti naujus klientus ypač efektyviai.
„TikTok“ platformoje turinį kuriantys vartotojai su savo auditorija gali dalintis trumpaisiais vaizdo įrašais, istorijomis (angl. stories) ir tiesioginėmis transliacijomis – tai naudinga ne tik lankytojams, norintiems smagiai praleisti laiką, bet ir verslams. Šis įrankis tapo itin galinga priemone, siekiant populiarinti savo veiklą, parduodamus produktus ar teikiamas paslaugas pritraukiant tikslinę auditoriją.
• Vartotojų įsitraukimas. Vertinant įvairių socialinių tinklų vartotojų įsitraukimo rodiklius (angl. engagement rates), „TikTok“, siekdamas netgi 17,5%, užima gana aukštas pozicijas – palyginimui, „Instagram“ tik 3,5 %, o „Facebook“ vos 1,7 %. Tokią sėkmę lemia didelio populiarumo susilaukiantys iššūkiai, vartotojų tarpusavio komunikacija bei efektyvus algoritmo veikimas.
• Tikslinė auditorija. Kuriant reklamą pagrindinis dėmesys yra sutelkiamas ties tiksline auditorija – vartotojų interesais, poreikiais, turinio vartojimo įpročiais, atliekamais veiksmais. O pasitelkus įvairius įrankius, vartotojus galima nukreipti pagal įrenginio tipą, geografinius/demografinius duomenis tokiu būdu didinant investicinę grąžą.
• Klientų pritraukimas. Kuriant optimizuotas formas ir kontaktų užklausas (angl. leads forms), „TikTok“ reklama leidžia ne tik komunikuoti su savo tiksline auditorija, bet ir pritraukti naujus klientus. Tai padeda užtikrinti geresnę vartotojų patirtį bei galimybę juos nukreipti į išorines svetaines.
• Konversijos. „TikTok“ turi ypač naudingą įrankį – onversijų programų programavimo sąsają (angl. application programming interface), kuri padeda sekti vartotojų veiksmus visoje platformoje. Tokiu būdu gebama geriau suprasti kuriamų reklaminių kampanijų efektyvumą, jų trūkumus, gauti gilesnes įžvalgas.
• Finansiškai palankus pasirinkimas. „TikTok“ kaip reklamos sklaidos priemonė yra finansiškai palankus sprendimas, kadangi dėl plataus strategijų ir formatų pasirinkimo galima kontroliuoti savo biudžetą. Be to, siekiant pamatyti rezultatus užtenka kurti natūralius bei organiškus vaizdo įrašus, nereikalaujančius didelių investicijų.
Siekiant džiuginančių rezultatų, tikslinės auditorijos didesnio įsitraukimo bei esamų klientų bazės didinimo, „TikTok Ads Manager“ skelbimų tvarkyklė siūlo įvairius reklamos turinio formatus. Kadangi Lietuvoje tai vis dar naujiena, svarbu susipražinti su kiekvieno iš jų galimybėmis.
• „In-Feed“ reklama. Turinio formatas, leidžiantis reklaminiams vaizdo įrašams atsidurti pagrindiniame sraute integruojant veikti kviečiantį mygtuką (angl. call to action), kurį paspaudus vartotojai yra nukreipiami į išorines svetaines.
• „Top View“ reklama. Tai formatas, pasirodantis kaip pirmasis vaizdo įrašas iškart atsidarius programėlę. Iki 60 sekundžių trunkantys turinio vienetai puikiai tinka prekės užtikrina itin platų pasiekiamumą, todėl turi būti įtraukiantys.
• „Brand Takeover“ reklama. Per visą ekraną rodomi skelbimai yra pats pirmas dalykas, kurį vartotojai pamato atsidarę programėlę, todėl suteikia ryškų įspūdį garantuoja didelį pasiekiamumą itin dideliems prekės ženklams.
• „Branded Hashtag Challenge“ reklama. Šis interaktyvus reklamos formatas kviečia vartotojus dalyvauti įvairiuose iššūkiuose naudojant konkrečias jau sukurtas grotažymes (angl. hashtags). Tai padeda didinti prekės ženklo žinomumą bei lankytojų įsitraukimą.
• „Branded Effects“ reklama. Sukūrus įvairius unikalius efektus, filtrus ar kitus grafinius elementus, vartotojai yra kviečiami juos naudoti savo kuriamame turinyje – tokiu būdu skatinamas tarpasmeninis ryšys tarp auditorijos bei prekės ženklo.
• „Spark“ reklama. Pasitelkus šį formatą, prekės ženklai gali naudoti jau įkeltus ir didesnio populiarumo susilaukusius vaizdo įrašus reklaminiams tikslams pasiekti – didinti savo žinomumą, vartotojų įsitraukimą.
Dažniausiai užduodami klausimai
Kuriant reklamines kampanijas, „TikTok“ suteikia galimybę kurti iki 60 sekundžių vaizdo įrašus, tačiau specialistai rekomenduoja, kad skelbimai truktų nuo 15 iki 30 sekundžių. Tokiu būdu yra išlaikomas vartotojų dėmesys ir didinamas įsitraukimas.
Siekiant užtikrinti, kad reklaminis turinys atitiktų „TikTok“ taisykles, reklaminiai skelbimai pirmiausiai yra peržiūrimi ir patvirtinami – tai trunka maždaug iki 24 val.
„TikTok“ reklaminiai skelbimai publikuojami lietuviškajai auditorijai gali skirtis priklausomai nuo auditorijos poreikių. Dėl to pirmiausiai rekomenduojama atlikti kruopščią rinkos analizę, išsiaiškinant jos poreikius bei įtraukiant kūrybišką, organinį turinį.
Remiantis naujausiais statistiniais duomenimis, „TikTok“ auditorija yra labai įvairi – 37,3 % vartotojų sudaro 18–24 metų asmenys, o po jų iš karto eina 25–34 metų amžiaus grupė (32,9 %).
„TikTok“ algoritmo principas – vaizdo įrašai iš pradžių pradedami rodyti nedideliam kiekiui žmonių, kuriuos toks turinys gali sudominti. Esant teigiamoms reakcijoms, didinama rodymo auditorija, priklausomai nuo įsitraukimo dydžio. Tačiau kartais šį algoritmą sunku nuspėti, todėl rekomenduojame kreiptis į reklamos specialistus.