„Google Analytics“

„Google Analytics“ – tai vienas populiariausių interneto svetainių analizės įrankių, pateikiantis svetainių savininkams detalią ir lengvai suprantamą informaciją. Tai yra nemokamas įrankis, kuriuo gali naudotis visi, turintys svetainę. Duomenų rinkimo technologija veikia į kiekvieną tiriamos svetainės puslapį integravus „JavaScript“ kodą. Šis kodas kaupia įvairaus pobūdžio statistinius duomenis. Analizės įrankis leidžia nustatyti lankymosi svetainėje dažnumą, aplankytų puslapių skaičių, populiariausią turinį, naršymo trukmę bei kitą statistinę informaciją. Šis įrankis taip pat atskleidžia, ar teikiamos paslaugos yra naudojamos efektyviai ir ar apsilankymai svetainėse / elektroninėse parduotuvėse yra sėkmingi. 

Atskleidžiami šie duomenys:

  • Naudojama įranga. „Google Analytics“ fiksuoja puslapio atvėrimo greitį, kuris priklauso nuo įrenginyje esančios interneto naršyklės.
  • Apsilankymo trukmė. Iš apsilankymų skaičiaus pasiskirstymo pagal trukmę „Google Analytics“ teikia informaciją, kuri padeda įvertinti, kokią įtaką vartotojui daro svetainės pakeitimai.
  • Bendras apsilankymų skaičius. Tai visi galimi apsilankymai. Didelis naujų vartotojų skaičius rodo patrauklios veiklos (naujos informacijos) svetainėje pasirodymą.
  • Unikalūs lankytojai. Unikaliais lankytojais vadinami svetainę peržiūrėjusių žmonių skaičius. Šiam skaičiui nedaro įtakos jų lankymosi dažnumas. „Google Analytics“ fiksuoja, iš kur šie vartotojai ateina – pagal tai galima spręsti apie svetainės žinomumą ir stebėti reklaminių akcijų efektyvumą.
  • Grįžtantys lankytojai. Grįžtantys lankytojai yra tie, kurie svetainėje jau buvo užfiksuoti anksčiau. Ši funkcija įvertina, kiek tokių vartotojų yra ir kiek kartų jie jau apsilankė tinklalapyje. Didelis jų skaičius sietinas su turinio patrauklumu ir aktualumu.
  • Atmetimo rodiklis. Tai yra procentas lankytojų, kurie nedelsiant paliko svetainę. Šio rodiklio dydį lemia atsitiktiniai lankytojai ir tie, kurių poreikių puslapis neatitinka. Atmetimo rodiklis naudingas ieškant klaidų svetainėje – tai gali būti netinkamas dizainas, navigacija, blogi raktažodžiai, skurdus informacinis turinys ir pan.
  • Puslapių rodiniai. Tai bendras aplankytų puslapių skaičius, įskaičiuojant ir pakartotinai peržiūrėtus puslapius. Didelė šio parametro reikšmė rodo susidomėjimą tinklalapiu.
  • Tiesioginis srautas. Tai apsilankymai, kai į svetainę patenkama per aktyvią nuorodą ar naršyklėje surinktą adresą. Dideli tiesioginiai srautai rodo, kad tinklalapis gerai žinomas vartotojams.
  • Nukreipimo svetainės. Tai yra apsilankymai, kai į svetainę patenkama spragtelėjus nuorodą kitame puslapyje. Dideli tokio prisijungimo srautai rodo, kad aktyviai vykdoma reklaminė ir paslaugų kampanija.
  • Paieškos sistemos. Tai apsilankymai, kai į svetainę patenkama per paieškos sistemų nurodytus adresus. Dideli tokio prisijungimo srautai rodo, kad vartotojams naudojimasis paieškos sistemomis yra neatsiejama jų veiklos dalis.
  • Lankytojų lojalumas. Tai pakartotiniai vartotojų apsilankymai, sietini su svetainės branda. Didelė šio parametro reikšmė parodo sulaikymo sėkmę ir turinio naudą vartotojams.

Svetainės optimizavimas

„Google Analytics“ sudaro palankias galimybes išsiaiškinti interneto lankytojų veiksmus. Šie analizės įrankiai suteikia svarbius duomenis apie svetainės silpnąsias ir stipriąsias puses bei kitą informaciją, reikalingą svetainės tobulinimui. „Google Analytics“ pasižymi paprastu naudojimu ir modernių technologijų palaikymu. Šis įrankis padeda atsakyti į klausimus, ar interneto svetainėje teikiamos paslaugos yra naudojamos efektyviai.

Analizės rezultatai kaupiami „Google Inc.“ serveryje, o „Google Analytics“ gali generuoti daugiau nei 100 skirtingų ataskaitų, kurios padeda fiksuoti visus galimus lankomumo duomenis. Svarbu atkreipti dėmesį, kad „Google Analytics“ neregistruoja asmeninių duomenų – fiksuojamas tik įrenginio internetinis adresas. Be viso to, „Google Analytics“ pateikia patikimus duomenis ne tik apie tiriamąją medžiagą – ji turi didelį pranašumą prieš kitas analitines programas, nes suteikia giluminę vartotojo elgsenos analizę. „Google Analytics“ teikiamos ataskaitos kartu su vartotojų testų rezultatais gali būti panaudotos interneto svetainės bei elektroninės parduotuvės tobulinimui.

„Google Analytics“ veikimo principas

„Google Analytics“ į savo svetainės kodą įkelia kelias sekimo kodo eilutes. Kodas registruoja įvairią naudotojų veiklą, kai jie lankosi svetainėje, kartu su tų naudotojų informacija (pvz.: amžiumi, lytimi, interesais). Tuomet visa informacija siunčiama „Google Analytics“ serveriui, kai vartotojas išeina iš svetainės. Taip pat, „Google Analytics“ kaupia iš svetainės surinktus duomenis keturiais lygiais:

  1. Vartotojo lygis (susijęs su kiekvieno naudotojo veiksmais)
  2. Sesijos lygis (kiekvienas atskiras apsilankymas)
  3. Puslapio peržiūros lygis (kiekvienas atskiras aplankytas puslapis)
  4. Įvykio lygis (mygtukų paspaudimai, vaizdo įrašų peržiūros ir t.t.)