Marketingas ir teisė: atsiliepimai turi atitikti teisinius standartus
Pacientų atsiliepimai po medicininių procedūrų, matomi beveik visose interneto svetainėse, kuria vertę juos skelbiančioms klinikoms.
Pacientų atsiliepimai po medicininių procedūrų, matomi beveik visose interneto svetainėse, kuria vertę juos skelbiančioms klinikoms.
Pacientų atsiliepimai po medicininių procedūrų, matomi beveik visose interneto svetainėse,
kuria vertę juos skelbiančioms klinikoms. Tačiau teisininkai įspėja, kad tai – asmeninė
informacija, kurios viešinimui reikalingas pacientų sutikimas. Pažeidus pacientų teises,
klinikoms gresia nemažos piniginės baudos.
Geras atsiliepimas svarbus marketingistams ir verslams
Integruotos rinkodaros agentūros „Expertmedia“ rinkodaros vadovas Žygimantas Kvartūnas sako, kad klientai, rinkdamiesi klinikos paslaugas, vertina daug faktorių – atsižvelgia į jos komunikacijos toną, įvaizdį, vertybes, aplinką, jau esamų klientų atsiliepimus. Taip lengviau priimamas sprendimas, ar verta pirkti siūlomas paslaugas ir pasitikėti įmone.
Bet kokiu atveju talpinant atsiliepimus turėtų būti išlaikytas balansas tarp konstruktyvios kritikos ir pozityvumo. Ž. Kvartūnas pabrėžia, kad svarbiausia įmonei – išryškinti savo gerąsias puses, todėl reikia kelti daugiau teigiamų atsiliepimų. Gavus neigiamą atsiliepimą, pasak rinkodaros vadovo, svarbu greitai sureaguoti ir problemą spręsti su klientu asmeniškai.
Viešai skelbiami atsiliepimai kuria klientų pasitikėjimą ir didesnę vertę įmonei. Tai svarbus įvaizdžio kūrimas ir paslaugų kokybės įvertinimas, galintis pritraukti daugiau potencialių klientų. Atsiliepimai naudingi visose platformose, todėl jų galima atrasti tiek specializuotuose portaluose, tiek kituose kanaluose.
Atsiliepimas ne visada savaime reiškia sutikimą
Pacientų atsiliepimas apie paslaugą ar įmonę iš karto gali būti skelbiamas viešai. Tačiau tai
galioja tik tais atvejais, kai pateiktas atsiliepimas yra abstraktus arba anonimiškas, jame negalima įžvelgti vieno ar kito žmogaus rašymo stiliaus. Abstraktaus pobūdžio atsiliepimai neturi jokios konkrečios informacijos apie vieną ar kitą pacientą (pavyzdžiui, „puiki aplinka“, „gydytojai
maloniai bendrauja“).
Visais kitais atvejais, kai atsiliepimas yra pasirašytas arba susietas su konkrečiu asmeniu, prieš skelbiant būtina gauti raštišką paciento sutikimą. Pasak advokatų profesinės bendrijos „Cortex Legal“ advokato Naglio Narvido, konkretus atsiliepimas su rašančiojo vardu ir pavarde laikomas asmens duomenimis (net ir sveikatos duomenimis), todėl jam reikia sutikimo. Jei prie atsiliepimo nėra vardo ir pavardės, tačiau iš rašymo galima numanyti arba identifikuoti konkretų asmenį, taip pat reikalingas raštiškas sutikimas.
Paciento rašytinis sutikimas turi atitikti Bendrojo duomenų apsaugos reglamentuose nurodytus
reikalavimus. Gaunant paciento sutikimą, būtina nurodyti asmens duomenų tvarkymo tikslą ir
duomenų kiekį, trukmę, kiek paciento atsiliepimas bus patalpintas interneto svetainėje,
kontaktinius duomenis apie sveikatos priežiūros įstaigą ir įstaigos duomenų apsaugos pareigūną.
Taip pat pacientas turi būti informuotas, kur tiksliai galės pamatyti savo atsiliepimą ir būti
supažindintas su asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis ir savo teise bet kada atšaukti sutikimą.
Visa ši informacija, kaip teigia N. Narvidas, turi būti pateikta raštiškai.
Nepateikus visos informacijos, laikoma, jog yra gautas nevisiškai informuoto asmens sutikimas
ir atitinkamai jo duomenų tvarkymas yra neteisėtas ir negaliojantis. Duomenų talpinimas be
asmens sutikimo yra Bendrojo duomenų apsaugos reglamento pažeidimas, už kurį gali tekti
susimokėti baudas.
Pasitaiko klastočių
Advokatas N. Narvidas yra girdėjęs suklastotų atsiliepimų atvejų. Specialisto teigimu,
sunku atskirti tikrą ir suklastotą atsiliepimą svetainėje.
„Tačiau tai nėra neįmanoma. Kai kuriose komercinės veiklos srityse valstybės institucijoms yra
pavykę atrasti suklastotų atsiliepimų. Pavyzdžiui, atlikus nuodugnesnį tyrimą, tuos pačius
atsiliepimus galima užfiksuoti skirtingose svetainėse ir taip padaryti išvadą, jog jie netikri“, –
sako pašnekovas.
Teigiami, bet netikri pacientų atsiliepimai gali būti pripažinti klaidinančia reklama. Už tai
įmonėms gresia bauda už Reklamos įstatymo pažeidimus. Šių baudų dydis gali viršyti ir kelis
tūkstančius eurų.